21 January 2011

Kek Coklat~

Sempena hari ulang tahun adikku yang ke 13, sebiji kek coklat telah terhasil.

Tadaaaa~

Sebenarnya tak menjadi sangat kek coklat ni. Kali pertama~
Nasib baik topping resepi cik Oni menjadi.  
Topping masking the cake

Rupa sebenarnya adalah.....


Kecacatan :
*Merekah bahagian tengah - tak berapa lembut, terlebih tepung
*Kurang manis - sukatan gula tak cukup kot
*Tiada topping - topping yang dibuat pertama kali dibuang sebab tak menjadi

Keesokan tu, bosan duduk rumah sorang-sorang, merajinkan diri untuk buat topping.
Akhirnya menjadi!

Kek dah pun tinggal separuh masa ni~

Nasib baik topping jadi penyelamat, kalau tak, tak habis la kek ni~

BIG CREDIT to Chef Farhah & Chef Oni  

This cake make my day and her day more beautiful  

Nota: Kena cuba lagi. Yep, cuba lagi!!

6 comments:

Izzati Hashim said...

kek coklat!!!

my fevret la kak dira,
ada potensi utk membuli kakakku ini membuat kek nanti hua3.

praktis2.

nanti sy jd tukang rasa hehehe =P

p/s : teringat masa pertama kali wat kek kat adik laki, x berapa nak menjadi. tapi paksa jugak dia hbskan ho3.

last2 buat roti savouri kegemaran dia. adehh~ hee...

::wan fadhilah:: said...

waaahh.. dah pandai wat kek coklat. hehee.. bagus2!!

W Nurhadhirah A said...

[adik mc't syg]

ur feveret ke??lorh..

bleh je nk buatkn, tp segan laaaaa...mc't da byk kali merasa kek coklat kakak2 lain yg lagi sedap lazat memikat hati~

kena praktis betul2 ni..yosh~!
tukang merasa da ade..sdap xsdap die kena habiskan..haha :P

hoho..kesian kena paksa~ takpe, tanda sayang kakak kpd adiknya dpt la die merase kek n roti savouri~~

p/s : mau roti savouri nanti..... :D

W Nurhadhirah A said...

[BFF wan!]

hee..terima kasih :)

ni tak menjadi mane, kena cube ag.. xsempat wat time mari hari tu..sori~

balik x raye cine ni??

Izzati Hashim said...

blh2. insyaAllah (=

senang je nak buat roti savouri tu, nanti leh ajar. Then blh la buat sendiri hehehe =P

W Nurhadhirah A said...

xmao2..nak air tange mc't lu baru la dibenarkan ajar XD