11 March 2011

Kembali Untuk Pergi~

Bismillah Ar-Rahman Ar-Rahim

Lama sudah tak menulis. Hampir 3 minggu KBP ni dibiar berhabuk. Fuuuhhhhhh fuuuuuuuuhhhh fuuuuuuuhhhhh, berlalu la wahai habuk-habuk :D. Sebut pasal habuk ni, teringat plak dekat bilik di Abou Risy nuh. Apa kaba la bilik terasing tu? Mesti dah ber-inci-inci tebalnya habuk-habuk, debu-debu & yang sewaktu dengannya. Sahabat yang balik Malaysia mengejut selama lebih kurang sebulan dan kembali mengejut ke Cairo 2, 3 hari lepas ni pun buat status "berdebunya rumah!". Bilik yang dah ditinggalkan berbulan-bulan tu confirm berdebuuu! Projek mengemas bilik dan rumah menanti la nampaknya~ 

12032011
Akan pulang dari Malaysia

13032011
Akan tiba di Cairo

Hari ni hari Jumaat terakhir di Malaysia untuk tahun ni. Perasaan? Bercampur.   

Sedih sebab akan berjauhan dengan keluarga. Lebih-lebih lagi tak sempat jumpa abang dan 2 orang adik :(

Teruja sebab dapat meneruskan perjuangan menuntut ilmu di Ard Kinanah.

But no more DSLR T_T

Apa-apa pun, kena kuat semangat dan tabah untuk berpisah sekali lagi (yang lebih panjang tempohnya). Harap dapat bawa semangat dari Malaysia ke Mesir nuh. Kang kalau tak terbawak, naya la diri sendiri, sia-sia je berbulan-bulan dok kat Besut nuh. Huhu~

Mudah-mudahan segala urusan perjalanan dari sini ke sana berjalan dengan lancar dan dipermudahkanNya. 

Dari Anas r.a, dia berkata bahawa Rasulullah s.a.w pernah berdoa:
Maksudnya: “Ya Allah tidak ada kemudahan selain apa yang Engkau jadikan mudah dan Engkau dapat menjadikan perkara sulit menjadi mudah jika Engkau kehendaki” 
(H.R Ibn Hibban dan sanadnya dihukum sahih bertepatan dengan syarat Muslim dalam kitab al-Silsilah al-Sahihah, No. 2886).
Ameen :)
Nota: Looking forward to "NEW EGYPT". Really new? Dunno, just wait and see~

5 comments:

Izzati Hashim said...

welcome back!!! ^^

waiting for you here (=

by the way, NEW Egypt xdelah 'new' sgt pun ngeh3. perubahan tu mungkin ada, tapi x byk sgt hehehe :D


pape pun, moga dtg sini dgn harapan dan smgt baru! ^^

AfraH Ef!eY said...

hoho.. comey la gmbar2 2.. hee
sabouu erk angah.. beli la DSLR satoo.. hoho

W Nurhadhirah A said...

@Mc'T: thank you dear~!

Alhamdulillah, safely arrived. da tgk "NEW EGYPT". as u said, xbyk mane laa.. huhu

terima kasih ats doa2 tu. Ameen! =)


@Ateh: xde pitih laaa =(

WanFadhilah said...

semoga selamat di sana. :D

W Nurhadhirah A said...

thanks wan! Alhamdulillah, baik2 saje di sini =)
wan, t8 care there~